Poniżej znajdują się listy osób przyjętych do przedszkola oraz klasy I w roku szkolnym 2023/2024.
Przedszkole:
Lista_dzieci_zakwalifikowanych_do_przedszkola_2023-2024.docx
Klasa I:
Lista_kandydatow_zakwalifikowanych_do_klasy_I_2023-2024.docx
Poniżej znajdują się listy osób przyjętych do przedszkola oraz klasy I w roku szkolnym 2023/2024.
Przedszkole:
Lista_dzieci_zakwalifikowanych_do_przedszkola_2023-2024.docx
Klasa I:
Lista_kandydatow_zakwalifikowanych_do_klasy_I_2023-2024.docx
W dniu 17.02.2023 r. dzieci z grupy „0” oraz uczniowie klas I-III odwiedzili Gminny Ośrodek Kultury w Grochowem. Celem wyjazdu było spotkanie z teatrem dla najmłodszych. W programie była bajka „Pippi Skarpetka” w wykonaniu Studia Teatralnego „Krak–Art” z Krakowa.
Na wstępie Pan aktor zapoznał dzieci z zasadami, które obowiązują w teatrze. Wspólnie ustalili jakie zachowania są odpowiednie, a jakie przeszkadzają grze aktorskiej i innym widzom.
„Pippi Skarpetka” to wesoła i zwariowana dziewczynka obdarzona niezwykłą siłą. Wraz ze swoją małpką i koniem mieszak w wilii zwanej Pięknotką. Dziewczynka wychowuje się sama, bez opieki dorosłych. Pippi nie chodzi do szkoły, nie przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa, dlatego często wpada
w kłopoty. W przedstawieniu aktorzy poruszają szeroko pojęty temat bezpieczeństwa. Dzieci poznają znaki drogowe, zasady poruszania się po jezdni, dowiadują się jak ważna jest znajomość numerów alarmowych. Spektakl ukazuje jak ważne jest to, aby nawzajem się szanować, słuchać i dbać o siebie.
Dzieciom bardzo podobało się przedstawienie. Chętnie brały w nim udział zachęcane przez aktorów. Na koniec chętni mogli wejść na scenę i przez chwilę poczuć się jak prawdziwi aktorzy.
W pierwszych 2 tygodniach wiosny posprzątamy naszą miejscowość w ramach udziału w ogólnopolskiej kampanii proekologicznej Kręci Nas Recykling.
Akcja zainicjowana przez Oponeo.pl we współpracy z polskim ekologiem Dominikiem Dobrowolskim ma na celu organizację praktycznych akcji porządkowych, poszerzenie świadomości społecznej w kwestii recyklingu, oraz wyrobienie wspólnej odpowiedzialności za stan najbliższego środowiska. Organizatorzy kampanii prowadzą równolegle działania informacyjne nt prawidłowej utylizacji opon. Ponadto w bieżącej edycji planują posadzić 3000 drzew za zebrane zużyte opony.
Porzucone opony zatruwają środowisko!
Co wiemy o recyklingu ogumienia?
Na zlecenie Oponeo w 2022 roku agencja SW Research przeprowadziła
badanie sprawdzające „Co Polacy wiedzą o recyklingu opon?”. Jego wyniki
jasno wskazują: większość z nas ma świadomość, że niewłaściwe
składowanie zużytego ogumienia niesie za sobą jakieś zagrożenie, ale nie
wie, jakie. Pozostaje również spora grupa osób, która nadal ignoruje
problem.
Czy kiedykolwiek oddałeś zużyte ogumienie do utylizacji?
Odpowiedź twierdzącą na to kluczowe pytanie (badania przeprowadzonego
przez Oponeo) udzieliło 87% respondentów. Oznacza to, że aż 13% Polaków
nigdy nie oddało opon do utylizacji. Na pozór może wydawać się to
niewielki procent. Sytuacja wygląda zgoła inaczej, gdy procenty
zamienimy na realne liczby. Dla przykładu, w 2018 roku do obiegu
wprowadzono 274 tys. opon. Jeżeli 13% użytkowników nie odda ich do
recyklingu po zużyciu, w środowisku pozostanie ponad 35,5 tys. ton
ogumienia.
72% z nas wie, że porzucone opony szkodzą. Na pewno?
Jednym z najważniejszych pytań, jakie zadano respondentom to: Czy Twoim
zdaniem opony porzucone w środowisku mają na nie wpływ? Chociaż aż 72%
badanych odpowiedziało, że zdaje sobie z tego sprawę z zagrożenia, to
jedyne 45% z tej grupy miało świadomość, że porzucone ogumienie nie
ulega biologicznemu rozkładowi, ale ulega tylko defragmentacji
(rozdrobnieniu). Małe kawałeczki rozpadających się opon zamieniają się w
mikroplastiki, które kumulują w sobie (szczególnie w środowisku wodnym)
dodatkowe zanieczyszczenia, np. metale ciężkie, ropopochodnie,
pestycydy, herbicydy i inne toksyny, zamieniając się w małe bomby
ekologiczne. W wyniku tego procesu mikroplastiki i zawarte w nich
szkodliwe substancje przenikają do gleby i wód gruntowych, są zjadane
przez zwierzęta, pochłaniane przez rośliny, zagrażając całej faunie i
florze, w tym także człowiekowi.
Czy jest się czego bać? Uwaga na mandat!
Zdecydowana większość, bo aż 55% respondentów nie wie, jakie kary grożą
za wyrzucanie opon w nieprzeznaczonych do tego miejscach. Jedynie 17%
Polaków ma świadomość, że maksymalny mandat wynosi do 5000 zł!
Prawie 49% ankietowanych nie wie, gdzie oddać stare ogumienie. Osobom,
które nigdy nie oddały opon do utylizacji zadano pytanie, dlaczego tego
nie robią. Wyniki są zatrważające. 48,6% uczestników badania
zadeklarowało, że nie wie, gdzie oddać zużyte ogumienie. Zgodnie z
aktualnie obowiązującym prawem mamy przynajmniej kilka opcji do wyboru,
które są całkowicie bezpłatne. Uwaga, dotyczą one ogumienia do pojazdów
o wadze nieprzekraczającej 3,5 tony.
W każdej gminie działalność prowadzą PSZOK-i (Punkty Selektywnej Zbiórki
Odpadów Komunalnych) lub MPSZOK-i (czyli ich mobilne odpowiedniki).
Zasady pozostawiania tego typu odpadów nie są ujednolicone, dlatego
warto zadzwonić do lokalnego punktu, aby poznać przyjęte kryteria.
Często wymagane jest posiadanie dokumentu potwierdzającego uregulowanie
płatności za wywóz śmieci. Niektóre gminy umożliwiają oddanie zużytych
opon w ramach wywozu odpadów wielogabarytowych. Nie jest to rozwiązanie
powszechne, dlatego polecamy skontaktowanie się z właściwym ze względu
na miejsce zamieszkania urzędem gminy lub miasta, aby zasięgnąć
aktualnych informacji.
Zbiórka opon w słusznej sprawie!
Wulkanizatorzy nie mają obowiązku odbierania zużytego ogumienia. Część
warsztatów wprowadza taką usługę, jednak zwykle jest ona dodatkowo
płatna. Interesującą propozycję ma dla swoich klientów Oponeo. Każda
osoba, która kupi nowy komplet opon na Oponeo.pl z opcją „dostawa i
montaż”, a następnie umówi się na usługę w warsztacie oznaczonym
zielonym logo kampanii, może bezpłatnie pozostawić zużyty komplet do
utylizacji.
„Tu wszystko się zaczęło...” tak o swoim rodzinnym mieście mówił św. Jan Paweł II. Wśród tych wspomnień ważnym czasem były lata dzieciństwa i edukacji. W naszej miejscowości na świat przyszedł inny wielki Polak generał Władysław Sikorski. Warto zaznaczyć, że przez wiele lat to tu swoje życiowe i edukacyjne doświadczenia zdobywali młodzi ludzie z całej naszej gminy. Społeczność szkolna oraz wszyscy zainteresowani dobrem uczniów uznali, że patronem szkoły musi zostać postać nieskazitelna, która stanowić będzie dla pokoleń autorytet. Wybrano Papieża Polaka Jana Pawła II. Wraz z imieniem szkoła zyskała sztandar i pomnik ufundowany przez mieszkańców gminy.
Uśmiechnięta twarz jednego z najwybitniejszych Polaków wita codziennie uczniów, pracowników i gości Szkoły Podstawowej im. gen. W. Sikorskiego w Tuszowie Narodowym.
Tradycją stały się różne wydarzenia utrwalające poczucie przynależności do naszej szkolnej rodziny. Należą do nich gminne konkursy wiedzy, poetyckie, muzyczne i sportowe, a także październikowe i majowe wspomnienia o wybitnych Polakach, św. Janie Pawle II i gen. Władysławie Sikorskim. Ponadto każda klasa kończąca edukację w tuszowskiej podstawówce żegna się z kolegami i dzieciństwem pod pomnikiem Papieża. W ten sposób ten etap życia zostaje ujęty w piękną symboliczną klamrę.
Wartości i autorytety są niezmienne, nie można ich odwołać. Budują sens i cel życia, dlatego są dla nas najważniejsze. Dbamy o nie każdego dnia.
5 marca podczas biegu „Wilczym tropem” w Mielcu naszą szkołę reprezentowała kilkunastoosobowa sportowa ekipa. Uczniowie, rodzice i dyrekcja szkoły pobiegli, by upamiętnić Żołnierzy Wyklętych. Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w organizację i udział naszej młodzieży w tym ważnym wydarzeniu. „Cześć i chwała Bohaterom”
W lutym po raz kolejny przyłączyliśmy się do ogólnopolskiej zbiórki baterii w ramach akcji Ekowalentynki 2023. Akcja odbyła się dzięki wieloletniej współpracy koordynatora zbiórki w lokalnym środowisku Grażyny Zalewskiej - Vizauer z pomysłodawcą akcji w kraju- Dominikiem Dobrowolskim; polskim ekologiem, podróżnikiem, organizatorem wielu przyjaznych środowisku przedsięwzięć w kraju i w Europie. Został pobity rekord zbiórki w szkole. Łącznie zebraliśmy aż 6563 sztuki baterii, co sprawiło ,że 132 kg mniej śmieci będzie na Ziemi. Mistrzami zbiórki zostali: Igor Wieczerzak kl. II- 720 sztuk, Nikola Hejnas kl.V-520 sztuk, Jakub Świątek i Weronika Winiarz kl. II-po 500 sztuk, Oliwia Bąk kl.I-445 sztuk, Pola Pszeniczna kl.II-345 sztuk, Oliwia Taraska kl.I-300 sztuk. Wyróżnieni w akcji, to uczniowie, którzy zgromadzili powyżej 100 sztuk baterii: Zuzanna Maziarz kl. II, Walczak Wojciech kl. II, Mia Chruściel kl. II, Zuzanna Hyjek kl. I, Liliana Mróz kl.I, Kacper Rejman kl. III, Wiktoria Kamińska-oddział zerowy, Julia Pazdro kl. VI, Antoni Maziarz kl. IV, Igor Peret kl. IV. Drużynowo na szczególną pochwałę zasługuje klasa II, ponieważ zebrała łącznia aż 2805,co dało jej I miejsce w szkole. Brawo dla młodych ekologów, którzy dbają o Ziemię od najmłodszych lat. Fundusze na dyplomy i drobne nagrody otrzymaliśmy od koordynatora krajowego, za co serdecznie dziękujemy. Ekowalentynki 2023 na terenie kraju odbyły się dzięki następującym firmom i organizacjom:
W czwartek 09.02. 2023 w naszej szkole odbył się bal karnawałowy. Od godziny 12.000 bawiły się przedszkolaki, następnie od 15.00 dzieci z klas I-III, a od 17.00 uczniowie z klas IV-VIII. Tańce i ciekawe zabawy prowadził wodzirej z Agencji Eventowej Alternatywa w Mielcu . Uczniowie szkoły podstawowej wrócili to tradycji sprzed pandemii i zarówno grupa młodsza , jak i starsi uczniowie bal rozpoczęli od zatańczenia poloneza. Poczęstunek dla dzieci przygotowali rodzice z trójek klasowych.
Od 16 do 20 stycznia w naszej szkole odbyły się zajęcia w ramach projektu ,,Ferie z ekonomią", którego organizatorem była Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej. W sumie uczestniczyło w nich dziewiętnaścioro uczniów z klas od VI do VIII.
Każdego dnia odbywały się ciekawe zajęcia w formie gier i zabaw edukacyjnych dotyczących ekonomii, bankowości oraz roli banku centralnego.
Ponadto uczniowie wzięli udział w dwóch wyjazdach: do Oddziału Okręgowego Narodowego Banku Polskiego w Rzeszowie oraz do Firmy Tarapata w Mielcu.
Podczas zajęć odbywał się konkurs indywidualny, którego zwycięzcami zostali Michał Tyniec, Michał Babula, Andres Szpara i Julia Świętoń. Koordynatorem projektu w szkole była Małgorzata Tyniec.
Powered by aSc EduPage